4 Mart 2011 Cuma

Bisküvili Lokum

Malzemeler

1 lt süt
5 yemek kaşığı şeker
2 çay bardağı un
75 gr margarin
1 pkt şekerli vanilin
1 pkt petibör sade/kakaolu bisküvi
1 pkt krem şanti

Hazırlanışı

Öncelikle bisküvileri robottan geçiriyoruz. Ben irili ufaklı olcak ölçüde yapıyorum. iyice un gibi yapmıyorum. Sonra tepsiye yayıyoruz bisküvilerimizi. (melamin çay tepsisi kullanıyorum ben:)
Sonra süt,şeker,un ve margarinimizle muhallebimizi pişirip en son şekerli vanilin de ilave edip ocaktan alıyoruz. 10 dkk kadar ılımasını bekleyip direk bisküvilerin üstüne döküyoruz muhallebiyi. Muhallebiyi çok bekletip de soğutmanıza gerek yok. Tepsiye döktükten sonra iyice donunca 1 pkt krem şantimizi üzerine sürüyoruz.
Buzdolabında biraz beklettikten sonra şeritler halinde dilimleyip 2′ye katlayıp servis ediyoruz. İsterseniz arasına muz dilimleri koyup da servis edebilirsiniz. Kardeşimin isteği üzerine biz kakao ekelemiştik arasına :)
Ayrıca krem şantiyi de kakaolu/sade/orman meyveli/çilekli olarak tercih edebilirsiniz. Benim tercihim sade olmuştu.
Afiyetler olsun…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder